Rehvimärgistuse selgitus

Koormusindeks

Tugevdatud rehv Extra Load või XL

Topelt koormusindeks

Kiirusindeks

M+S

Kolme tipuga mägi ja lumehelves (3PMSF)

Run-Flat

Seal Inside

Elektrisõidukitele

Original Equipment või OE

Andmed Euroopa energiamärgistuse toodete registrist

Rehvimärgistuse selgitus

Rehvidel näete erinevaid sümboleid, mis annavad rehvi kohta teavet. Mõned neist on järgmised:

  1. Tootja nimi, rehvimudel: näiteks "Yokohama" või "Continental". Mõnikord sisaldub nimes rehvitüüp: näiteks “maastur” tähendab, et selline rehv on mõeldud kasutamiseks maasturitel.
  2. Rehvimõõt: näiteks "255/55R18", mis tähendab, et rehvi laius on 255 mm, profiili kõrgus on 55%, ratta läbimõõt on 18 tolli.
  3. Koormusindeks: näiteks „95” tähendab, et rehvi koormus võib olla kuni 615 kg. (koormusindeksite jaoks on olemas spetsiaalne tabel, seda näete allpool)
  4. Kiirusindeks: näiteks "T" või "Y" tähendab, et selline rehv võib liikuda kiirusega vastavalt kuni 190 km/h ja 300 km/h (kiirusindeksite jaoks seal on spetsiaalne tabel, näete seda allpool)
  5. M+S: valikuline tähistus. M+S on lühend sõnast Mud+Snow, mis sõna-sõnalt tõlgib inglise keelest "muda + lumi". Selle märgistusega teavitab tootja tarbijat, et rehv tagab parema haarduvuse mudal ja lumel kui tavaline suverehv. Igal talverehvil on märgistus M+S. (Täpsemalt allpool, samuti soovitame tutvuda meie veebisaidi talverehvidele pühendatud spetsiaalse jaotisega)
  6. Alpi või kolme tipu mäe lumehelbe või mäe/lumehelbe sümbol (3PMSF): erinevalt M+S märgisest saab 3PMSF-märgist kanda ainult rehvidele, mille jõudlus vastab rehvidel kasutamise lubatud nõuetele. lumised teed. katmine. (Täpsemalt allpool, samuti soovitame tutvuda meie veebisaidi talverehvidele pühendatud spetsiaalse jaotisega)
  7. DOT (lühend sõnast Transpordiministeerium): kodeeritud väärtuste jada, millest ainult viimased neli numbrit saab enam-vähem kiiresti ja kasulikult dešifreerida. Näiteks "1422" dešifreeritakse järgmiselt: kaks esimest numbrit (14) näitavad nädalat ja kaks teist (22) rehvi tootmisaastat.
  8. Original Equipment / OE märgistus: OE tähistab "originaalvarustust" ja tähendab "originaalvarustust". Valikuline tähis, mis näitab, et see konkreetne rehvimudel kuulub teatud kaubamärkide autode tehasekomplekti. Lisaks tähtnumbrilistele sümbolitele kasutatakse ka erinevaid geomeetrilisi sümboleid, nagu täht või rist ringis. (teadaolevad andmed on kokku võetud tabelis, näete neid allpool)

Koormusindeks

KoormusindeksKoormusindeksit võib tinglikult nimetada rehvi kandevõime koefitsiendiks – in teisisõnu, see on konkreetsete rehvidega varustatud sõiduki piirkoormus maksimaalse ettenähtud kiiruse juures. Rehvi koormusindeks on arvuline koefitsient vahemikus 0 kuni 209, kus 0 vastab rehvi maksimaalsele lubatud koormusele 45 kg ja 279 - 136 tonni. Rehvil on see trükitud kiirusindeksi kõrvale ja tähistatud numbritega – näiteks 98T (kus 98 on koormusindeks, T on kiirusindeks).

Võtleme konkreetset näidet – teie rehv on märgistatud 98 T: koefitsient 98 näitab, et sel juhul ei tohiks ühe rehvi koormus ületada 750 kg. Vastavalt sellele ulatub kõigi nelja ratta koormus 750 x 4 = 3000 kg - see on rehvide kogu kandevõime. Lahutage sellest arvust auto enda kaal (näiteks 1600 kg), juhi (90 kg) ja reisijate (85 + 75 kg) kaal ning saate oma autosse laaditava lasti potentsiaalne kaal - selles korpus, 1150 kg. See on koormus, millele teie auto peab vastu kiirusel 190 km/h.

Sõiduauto rehvide koormusindeksid jäävad vahemikku 60–125 ühikut (või 250–1650 kg).

E-poes pit-stop.ee saad kasutada lisafiltreid, et leida vaid nõutavate koormusindeksitega rehve.

Laadi indeks Rehvikoormus, kg Laadi indeks Rehvikoormus, kg Laadi indeks Rehvikoormus, kg
60 250 82 475 104 900
61 257 83 487 105 925
62 265 84 500 106 950
63 272 85 515 107 975
64 280 86 530 108 1000
65 290 87 545 109 1030
66 300 88 560 110 1060
67 307 89 580 111 1090
68 315 90 600 112 1120
69 325 91 615 113 1150
70 335 92 630 114 1180
71 345 93 650 115 1215
72 355 94 670 116 1250
73 365 95 690 117 1285
74 375 96 710 118 1320
75 387 97 730 119 1360
76 400 98 750 120 1400
77 412 99 775 121 1450
78 426 100 800 122 1500
79 437 101 825 123 1550
80 450 102 850 124 1600
81 462 103 875 125 1650

Tugevdatud rehv Extra Load või XL

Koormusindeks XLIga suurus sõiduauto jaoks vastavalt ETRTO (Euroopa) standarditele Rehvide ja velgede tehnilisel organisatsioonil (European Technical Organization for Wheels and Tyres) võib olla määratud kaks koormusindeksit – standardne ja kõrgendatud. Suurenenud koormusindeksiga rehvimärgistuses kaasneb tingimata täiendav tähis - XL, Extra Load või tugevdatud. See tähendab, et tegelik koormusindeksi väärtus on 3 punkti kõrgem kui küljel näidatud. Näiteks võib suuruse 205/55R16 koormusindeks olla 91, mis võimaldab ühe rehvi kanda 615 kg, või 94, mis võrdub 670 kg rehvi kohta.

E-poes pit-stop.ee saad kasutada lisafiltreid, et leida kõrgendatud lisakoormusindeksiga rehve.

Topelt koormusindeks

Topelt koormusindeksKahekordne koormusindeks tähendab, et neljarattaliste sõidukite puhul kaks telge, arvutatakse rehvi koormus esimese, suurima indeksi järgi. Ja kui autol on kahel teljel kuus ratast (tagateljel topeltrehvid), siis on lubatud koormuse arvutamiseks võtta teine, väikseim indeks.

Sarnane topeltkummi koormusindeksiga suuruste kasutus on väikebusside või väikeste veoautode jaoks (massiga kuni 6 tonni) mõeldud rehvimõõtude puhul. Sel juhul on sellega kaasas ladina täht “C” ("Commercial") ja see näeb välja selline: 225/60 R16C 105/103T.

Näide:
- Tavalise auto puhul rehvimõõduga 265/65 R17С 120/117 peate võtma indeksiks 120 strong> – see on 1400 kg rehvi kohta ja maksimaalne kaal, mida selline sõiduk suudab kanda, on 1400 x 4 = 5600 kg.
- Sõiduki puhul, mille tagateljel on kaksikrehvid ja rehvimõõt 265/65 R17С 120/117, peate võtma indeksi 117 - see on 1285 kg rehvi kohta, maksimaalne kaal - 1285 x 6 = 7710.

Nii suudab auto, mille tagateljel on topeltrehvid, kanda suuremat raskust isegi väiksema rehvimõõdu indeksiga.

Pit-stop.ee veebipoes saab kasutada lisafiltreid, et leida vaid nõutavate topeltkoormusindeksitega rehve.

Kiirusindeks

KiirusindeksKiirusindeksil on tähetähis ja see näitab maksimaalset võimalikku kiirust mis Neid rehve saab kasutada. Näiteks kui kiirusindeks on V, tähendab see, et nende rehvidega üle 240 km/h sõitmine ei ole soovitatav. Kui juht plaanib sõita suurema kiirusega, tuleb osta kõrgema indeksiga rehvid.

Pit-stop.ee e-poes on lisafiltrid, et leida nõutavate kiirusklassidega rehve.

Kiirusindeks Kiirus, km/h Kiirusindeks Kiirus, km/h
L 120 U 200
M 130 H 210
N 140 V 240
P 150 W 270
Q 160 Y 300
R 170 VR >210
S 180 ZR >240
T 190 ZR (Y) >300

M+S

M+SM+S on Mud+Snow lühend, mis on sõna-sõnalt tõlgitud inglise keelest nagu "mud + lumi". Selle märgistusega teavitab tootja tarbijat, et rehv tagab parema haarduvuse mudal ja lumel kui tavaline suverehv. Igal talverehvil on märgistus M+S.

Tähed M+S rehvide küljel viitavad ka tugevamale haardumisele teel, kuna tootmises kasutatakse pehmemat kummi; see tegur minimeerib sellist ebameeldivat nähtust nagu vesiliu (ratta täielik või osaline eraldumine teepinnast). Samuti suureneb veeretakistuse tase, pakkudes reisi ajal mugavamaid tingimusi. Spetsiifiline kummist turvisemuster tähisega M S võimaldab neil lumisel ja märjal teel enesekindlamalt liikuda ning ka maastikul probleemideta läbida olulisi vahemaid.

On ainult üks väike nüanss: tähistus M S ei ole kahjuks seadusega kaitstud sümbol (selle võib rehvile panna iga tootja, standardmõõdu, kiiruse ja koormusindeksite kõrvale). Seega võib m s markeriga tähistatud lumes ja poris lubatud paranenud sõiduomadused osutuda vaid “reklaamitrikiks”. Kuulsad kaubamärgid (Nokian, Bridgestone, Yokohama ja teised oma mainet hindavad tootjad) vastutavad aga iga sümboli eest, mis näitab rehvi teatud omadusi ja kantakse selle pinnale.

100% garantii, et ostetud rehve saab tõesti talverehvideks liigitada, annab ainult sümboli M S kõrval lumehelbe kujuline lisamärk mäe taustal (sellest lähemalt allpool). Ainult sel juhul tähendab see, et neid on testitud talvistes tingimustes.

(Samuti soovitame tutvuda meie veebisaidi talverehvidele pühendatud spetsiaalse jaotisega)

Kolme tipuga mägi ja lumehelves (3PMSF)

TKolme tipuga mägi ja lumehelves (3PMSF)Tunnistades vajadust asjakohasema ja kasulikuma tõesuse mõõtmise järele Talvine jõudlus. Lisaks võimalusele eristada lamellrehve talverehvidest, lõi Kummitootjate Liit (RMA) talverehvide jaoks sümboli 3PMSF (Three Peak Mountain Snowflake). Kui näete seda sümbolit rehvi küljel, võite olla kindel, et see vastab rangematele talvistele veojõunõuetele ja on hinnatud "tugeva lumega" tingimustes.

Maksimaalse ohutuse talvistel teedel tagavad ainult talverehvid, millel on selline märgistus – lumehelbega kolmetipuline mägi. Selle saamiseks peab rehv ületama lumehaarduvusindeksi vastuvõetava läve ja tagama minimaalse nõutava sooritusvõime talvistes tingimustes (mida reguleerivad asjakohased "sõidukite ohutuse" eeskirjad).

Selliseid teste viivad läbi rehvitootjad ise või kolmandad osapooled, mille tulemuste põhjal saab rehvi tunnistada talverehviks, läbida sertifitseerimise ja müügiloa.

Rehvidel olev 3PMSF-märgis (taustal kolme mäetipuga lumehelbe sümbol) on talverehvide ametlik märgistus. Just see märk kinnitab, et rehvi omadused vastavad talviste testide reeglitele ning sellel on lumel ja madalatel temperatuuridel sõitmiseks piisavad haarduvusomadused.

See märk on ainus element, mis kinnitab talverehvide tegelikke omadusi. Seda märki kandvad rehvimudelid on kohandatud sobivatele talvistele ilmastikutingimustele ja ei kaota oma parameetreid miinustemperatuuridel. 3PMSF-märk on standardiseeritud ja seda kontrollivad Euroopa Liidu asutused. See garanteerib, et rehvitootjad on täitnud ranged testimistingimused ja rehvid sobivad kasutamiseks karmides talvistes ilmastikutingimustes.

Vastavalt Eesti Vabariigi seadusandlusele peavad alates 1. detsembrist 2022 ilma naastudeta talverehvid vastama rahvusvaheliselt kokkulepitud nõuetele ning omama vastavat märgistust kolme tipu ja lumehelbega mäe kujul.

(Samuti soovitame tutvuda meie veebisaidi talverehvidele pühendatud spetsiaalse jaotisega)

Run-Flat

RUNFLAT, RUN FLAT, RUNonFLAT, RFTRun-Flat märgistusega rehvid võimaldavad sõitmist jätkata autot kiirusel mitte üle 80 km/h kui rehvirõhk TÄIELIKULT langeb (torke või lõike korral). Nende rehvidega saate sõltuvalt tootja soovitustest sõita 50–150 km. Erinevad rehvitootjad kasutavad run-flat-tehnoloogia jaoks erinevaid nimetusi:

RUNFLAT, RUN FLAT, RUNonFLAT, RFT (lühend sõnadest Run Flat Tire), RSC (lühend sõnadest Run-flat System Component), DSST (Dunlop Self-Supporting Technology), Goodyear EMT (Extended Mobility Technology), Kumho XRP, Michelin ZP (Zero Pressure), Yokohama ZPS (Zero Pressure System), Continental SSR ja nii edasi.

E-poes pit-stop.ee on spetsiaalne filter tühjaks sõitnud rehvide leidmiseks.

Seal Inside

Seal Inside™Seal Inside™ tehnoloogia võimaldab sõidukil liikumist jätkata ilma surveõhu kaotamine isegi pärast rehvi läbitorkamist välise objekti poolt, mis katab peaaegu 85% võimalikest juhuslikest rõhukadu põhjustest. Seal Inside™ tehnoloogia ohutuks kasutamiseks teie sõidukis pole vaja spetsiaalseid rattaid ega TPMS-i (rehvirõhu jälgimise süsteem). Seda saab kasutada igal autol.

Seal Inside™Kui rehv on läbi torgatud, kleepub hermeetik rehvi külge torke põhjustanud objekt, luues objekti ümber tihendi, kui see jääb rehvi sisse. Kui rehvilt eemaldatakse objekt, "tõmbatakse" hermeetik koos esemega auku, tihendades ava servad.

Pit-stop.ee veebipoes saad kasutada lisafiltrit Seal Inside tehnoloogiaga rehvide leidmiseks.

Elektrisõidukitele

Elektriautodel on tavapärastest sisepõlemismootoriga autodest mitmeid olulisi erinevusi, mis mõjutavad rehvide valikut ja sunnivad tootjaid välja töötama uusi mudeleid, mis mõnikord peavad kombineerima mitteühilduvaid omadusi, mis omakorda tõstab lõpptoote maksumust.

Siin on mõned aspektid, mida tuleks arvesse võtta.

  1. Sõiduki mass suureneb aku olemasolu tõttu. Seetõttu peavad elektrisõiduki rehvid olema kõrgendatud koormusindeksiga
  2. Elektriauto kiirendab paigalt palju kiiremini. Suurema pöördemomendiga mootorite puhul on kiirendus kiirem ja rehvide kulumine suurem. Et liigne kulumine tulevikus saatuslikuks ei saaks, peavad elektrisõidukite rehvid olema jäigema disainiga ja hea veojõu tagava materjaliga.
  3. Elektriauto mootor töötab peaaegu hääletult. Nende sõidukite puhul on eelistatud vaiksed rehvid. Niinimetatud vaiksed rehvid on spetsiaalselt disainitud rehvimudelid, mis kasutavad rehvi sees spetsiaalset polüuretaanikihti.
  4. Mida vähem peavad rehvid veerema, seda säästlikum on aku laadimine.

EVRehvitootja Continental võttis hiljuti kasutusele erimärgised rehvidele – EV ühilduvussümbol kinnitab, et rehv vastab elektrisõidukite erinõuetele. Teised tootjad ei kiirusta selle algatusega liituma, hoolimata asjaolust, et nad arendavad ja toodavad spetsiaalselt elektrisõidukitele mõeldud rehve (näiteks Michelin Pilot Sport EV, e-Primacy; Hankook iON evo; Pirelli PZero AS Plus Elect; Nokian Hakkapeliitta R5 EV, Hakkapeliitta 10p; Goodyear ElectricDrive GT, Bridgestone Ecopia EP500, Turanza EV, Blizzak LM-500; Continental Conti.eContact ja teised)

Mugav võrdluspunkt võib olla ka originaalvarustuse või originaalseadmete märgistus rehvil (selle kohta lugege allpool).

E-poes pit-stop.ee on eraldi filter elektrisõidukitele kohandatud või spetsiaalselt loodud rehvide kuvamiseks.

Original Equipment või OE

OE tähistab "Original Equipment" ja tähendab "originaalvarustust". Valikuline tähis, mis näitab, et see konkreetne rehvimudel kuulub teatud kaubamärkide autode tehasekomplekti.

Autotootja OE-märgistus Lisainfo
Alfa Romeo AR  
Aston Martin AM, AML  
Audi AO, AO1,
AOE
RO1, RO3, RO3
Audi Original
Audi Original Extended (ROF)
Audi Quattro
Bentley B  
Bugatti BG  
BMW / Mini
★MO
★MOE
BMW / Mini (“Star” marking)
BMW & Mercedes-Benz
BMW & Mercedes-Benz Run Flat
Cadillac TPC  
Chevrolet TPC  
Chrysler C1  
Ferrari K1, K2, K3, F01, F, F03, F02  
Ford FO2, FO1, FO  
Ford Performance FP  
Genesis GOE  
GM TPC  
Hyundai HN  
Jaguar J  
Lamborghini L  
Land Rover LR  
Jaguar & Land Rover JLR Jaguar Land Rover
Lancia LZ  
Lotus LS, LTS Lotus Exige S
Lucid LM, LM1  
Maserati MGT Maserati Genuine Tires
Maserati & Jaguar MGT J Maserati Genuine Tyres & Jaguar
McLaren MC, MC1 Mclaren
Mercedes MOE
MO
MO1
MO-S
MO-V
Mercedes Original Extended (Run Flat)
Mercedes Original
Mercedes Original (for AMG models)
Mercedes Original Silent
Mercedes Original Viano
Nissan NR1 Nissan GT-R Nismo
Opel OP, OP1  
Peugeot Citroën: SI  
Polestar POL  
Pontiac TPC  
Porsche N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6, NA0, ND0, NF0  
Renault RE  
Tesla T0, T1, T2,…  
Toyota A  
Volkswagen
VO
 
Volvo VOL  

Andmed Euroopa energiamärgistuse toodete registrist

EU labelLisaks küljele tembeldatud mitmesugusele teabele on iga rehv müüdud EC on varustatud spetsiaalse sildiga, mis sisaldab põhiteavet rehvi kohta.

See märgistus asendas 2021. aastal EU Tire Label (Euroopa rehvimärgistus). Märgistussüsteem on ümber kujundatud, põhiandmed jäävad muutumatuks, kuid lisatud on veel mitmeid olulisi tähistusi. Lisaks sellele, et etikett esitab jätkuvalt standardseid andmeid kütusekulu, märghaardumise ja mürataseme kohta, on lisatud järgmised andmed:

  • artikkel,
  • QR-kood,
  • teave tootja, rehvimudeli ja suuruse kohta,
  • haardumisparameetrid lumistel ja jäistel teedel.

Rehve hinnatakse kolme kriteeriumi alusel: kütusesäästlikkus, märghaardumine ja väline veeremismüra.

Kütusesäästlikkus (veeretakistus)

Esimene kriteerium, mida võib rehvisildil näha. Umbes 20% auto kütusekulust sõltub rehvist. Mida suurem on rehvi veeretakistus, seda suurem on sõiduki kütusekulu. Märgistus näitab rehvi veeretakistuse klassi ja on järjestatud A-st G-ni. Seega on A reitinguga rehvil (silt vasakpoolses ülanurgas) madalaim veeretakistus, samas kui G reiting näitab selle kriteeriumi kõrgeimat taset. Seetõttu A-kategooria rehvid tarbivad sõidukil vähem kütust kui G-kategooria rehvid.

Haardumine märgadel pindadel

See kriteerium iseloomustab pidurdusteekonna pikkust märjal pinnal. Rehvid on hinnatud vahemikus A kuni F. Näiteks A- ja F-rehvi pidurdusteekonna erinevus on 18 meetrit, eeldades, et auto liigub kiirusega 80 km/h. Näiteks 18 meetrit on ligikaudu neli auto pikkust, selline vahemaa võib aidata vältida kokkupõrget või isegi päästa elu.

Väline müra

Kriteerium näitab mürataset, mis tekib rehvi liikumisel, mõõdetuna detsibellides. Kuni 60 dB veeremismüraga rehvid on hinnatud kõige vaiksemateks ja üle 74 dB veeremismüraga rehvid on väga mürarikkad. Tuletage meelde, et detsibell on kümnendik bellist, mis põhineb kümnendkohal. logaritm. See tähendab, et kui helitugevus suureneb 10 dB võrra, tähendab see, et heli intensiivsus on suurenenud 10 korda.

E-poes pit-stop.ee on enamasti tootelehel näha vastav märgistus. Need andmed pärinevad Euroopa registrist https://eprel.ec.europa.eu/screen/product/tyres